- ب ب +

چرا جمهوری اسلامی با نظم نوین و حکومت واحد جهانی مخالف است؟

پرسش:

امروزه جهان به سوی تحقق حکومت واحد جهانی در حرکت است. نظامات سیاسی پیشرفته، یکی پس از دیگری به این نظم نوین پیوسته و خود را از چنگال مرزبندی‌ها می‌رهاند. اگر نظام جمهوری اسلامی ایران خود را بر حق می‌داند، چرا با نظم نوین و حکومت واحد جهانی مخالف است و مانع بزرگی بر سر راه تحقق این مهم (به خصوص) در منطقه شده است؟

پاسخ:

ابتداء در نظر داشته باشید اگرچه امروزه جهان غرب به سرکردگی آمریکا، معرکه‌ی نظم نوین و «حکومت واحد جهانی»‌ را به راه انداخته است و خود را سردمدار و پرچم‌دار آن می‌داند، اما این نظریه و یا بهتر بگوییم که جهان به سویش شتابان می‌رود، زاییده‌ی تفکرات اندیشمندان و یا سیاست‌مداران و حاکمان غرب و آمریکا نیست، بلکه اراده‌ای الهی است که در همه‌ی [ادیان و کتب آسمانی] به تحقق آن وعده داده شده است.

اگر امروزه متفکران غربی سخن از میان برداشتن مرزها به میان می‌آوردند و سیاست‌مداران این سخن را به نفع اهداف خود به کار می‌بندند، این اسلام است که از جانب خداوند متعال و به کلام وحی در قرآن مجید اعلام نمود که تفاوت رنگ‌ها، زبان‌ها، قومیت‌ها و... ملزومات و ضرورت‌های تکامل معرفتی انسان است و هیچ یک مؤلفه‌ی فضیلت شخص یا قومی بر شخص یا قوم دیگری نیست. بلکه آن چه فضیلت است، کمال (تقوا) و رشد انسانی می‌باشد.

یا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْناکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَ أُنْثى‏ وَ جَعَلْناکُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلیمٌ خَبیرٌ (الحجرات – 13)

اى مردم، ما شما را از مذکر و مؤنثی (نری و ماده‌ای) بیافریدیم. و شما را جماعت‌ها و قبیله‏ ها کردیم تا یکدیگر را بشناسید (یا به واسطه‌ی تفاوت‌ها، معرفت و شناخت‌تان تکامل یابد). هر آینه گرامى‏ ترین شما نزد خداوند، پرهیزگارترین شماست. خدا دانا و کاردان است.

و این خداوند متعال است که به کلام وحی در کتب الهی و نیز قرآن مجید مکرر وعده داده است که حکومت واحد جهانی را برپا و مستقر خواهد نمود:

وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُون‏ (الانبیاء – 105)

و ما در زبور -پس از تورات- نوشته ‏ایم که این زمین را بندگان صالح من به میراث خواهند برد.

وَعَدَ اللَّهُ الَّذینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دینَهُمُ الَّذِی ارْتَضى‏ لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنی‏ لا یُشْرِکُونَ بی‏ شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُون‏ (النور – 55)

خدا به کسانى از شما که ایمان آورده‏ اند و کارهاى شایسته کرده ‏اند وعده داد که در روى زمین جانشین دیگرانشان کند، هم‌‌چنان که مردمى را که پیش از آن‌ها بودند جانشین دیگران کرد. و دین‌شان را -که خود برایشان پسندیده است- استوار سازد. و وحشتت‌شان را به ایمنى بدل کند. (در آن دوران مردمان) مرا مى‏پرستند و هیچ چیزى را با من شریک نمى‏ گیرند. و آن‌ها که از این پس ناسپاسى کنند، فاسق هستند. پس، نه تنها اسلام و جمهوری اسلامی ایران با حکومت واحد جهانی مخالفتی ندارند، بلکه در جهت تحقق آن تلاش می‌کنند.

بدیهی است که حکومت واحد جهانی، حاکم عادل واحد جهانی و قوانین واحد جهانی می‌طلبد. حال سخن این است که چنین حاکمی را کدام مرجعی می‌تواند تعیین کند و چنین قوانینی را کدام حکیم عالمی می‌تواند وضع نماید؟ و آن چه ما و هر عقل سالم و انسان یا نظام عادلی با آن مخالف است، استیلای حکومت استکباری آمریکا بر سرتاسر جهان زیر نقاب «حکومت واحد جهانی» است! آن چه ما و هر منصف و صاحب منطقی مخالف است، به نابودی کشیدن ارزش‌ها و فرهنگ‌های ملت‌ها و چپاول سرمایه‌های طبیعی و حاصل دسترنج آنان است! آن‌چه ما مخالفیم این است که قوانین بین‌المللی را همه باید گردن نهند به جز آمریکا(؟!) همه خلع سلاح شوند به جز آمریکا –همه قراردادهای منع به کارگیری سلاح‌های کشتار جمعی را امضا کنند به جز آمریکا(؟!) هیچ کس اجازه‌ی استفاده از بمب‌های فسفری و سایر سلاح‌های بیولوژیک و شیمایی را نداشته باشد به غیر از آمریکا(؟!) همه محدودیت تولید گازهای گل‌خانه‌ای را امضا کنند به جز آمریکا(؟!) حقوق بشر (اگر چه بسیار ناقص است) در همه جا کنترل و رعایت شود به جز آمریکا(؟!)... و او بتواند در هر کجای دنیا که بخواهد جنگ و خون‌ریزی راه‌ بیاندازد و هیچ مجمع و شورا و سازمانی حق محکومیت او را نداشته باشد و کشورهای دیگر مانند: افغانستان و عراق را به اشغال نظامی در آورد و برای سلطه بر خاورمیانه رژیم اشغال‌گر قدس را تأسیس نماید و زنان و کودکان و مردان بی‌گناه را در هر کجا که صدای مخالفی شنید به خاک و خون بکشد، و داعیه‌ی روشن‌فکری و لیبرال‌دمکراسی هم داشته باشد و هیچ کس هم حق مخالفت نداشته باشد و...

پس، مجدداً تأکید می‌گردد که اسلام و جمهوری اسلامی ایران، نه تنها با حکومت واحد جهانی مخالفت و عنادی ندارند، بلکه معتقدند که این حکومت عدل به امر الهی و به حاکمیت انسان کامل، حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، در جهان محقق و مستقر می‌گردد. إن شاء‌الله.

 

منبع: سایت پاسخ به شبهات