- ب ب +

ذکر مصائب حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها توسط رهبر معظم انقلاب + فیلم

رهبر انقلاب در ابتدای دیدار مردم نجف‌آباد که در تاریخ چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ در حسینه امام خمینی (ره) انجام شده است دقایقی به شرح این مصائب پرداختند.
 
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی روز چهارشنبه (۱۳۹۴/۱۲/۵) در دیدار مردم نجف‌آباد با اشاره به ایام شهادت دردانه‌ی اهل‌بیت (علیهم‌السلام) حضرت فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله‌علیها) -بنا بر روایت ۷۵ روز پس از رحلت پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله)- ایستادگی و تداوم اراده و همّت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) با وجود مالامال بودن دل ایشان از غم‌ها و غصه‌ها را درسی عبرت‌آموز دانسته و فرمودند:
«من اشاره‌ای هم بکنم به ایّام شهادتِ دُردانه‌ی اهل‌بیت، فاطمه‌ی زهرا، صدّیقه‌ی طاهره (سلام‌الله‌علیها) که این روزها بنا بر روایت ۷۵ روز، ایّام شهادت آن بزرگوار است. امیرالمؤمنین این روزها با دل شکسته، با سینه‌ی پُر از غم، با عزیزه‌ی خود وداع میکند و ودیعه‌ی گرانبهای پیغمبر را به او برمیگرداند؛ دل امیرالمؤمنین پُر از غم است امّا اراده‌ی او و همّت او مطلقاً کاستی نگرفته است؛ این درس است برای من و شما. گاهی دل از غم مالامال میشود -از این قبیل قضایا در زندگی انسان هست؛ چه زندگی فردی، چه زندگی اجتماعی- امّا عزم و اراده باید راسخ بماند، گام باید محکم برداشته بشود؛ غمهایی هست که کوه‌ها را میشکند، [ولی‌] انسانِ مؤمن را نمیتواند بشکند؛ راه را باید ادامه داد.»
 


ضمائم:
ذکر مصیبت حضرت زهرا سلام الله علیها