- ب ب +

چاپ هشت‌کتاب جدید در حوزه فلسفه

هشت کتاب جدید در حوزه فلسفه از مجموعه «استخوان‌های روح» توسط نشر نیماژ منتشر شد.
چاپ هشت‌کتاب جدید در حوزه فلسفه

 

به گزارش خبرگزاری مهر، هشت کتاب «پساحقیقت»، «جستارهایی درباره‌ی زن»، «چگونه عاشق جهان شویم»، «داستایفسکی در سیبری از هگل می‌خواند و می‌گرید»، «روح‌های بیمار، ذهن‌های سالم»، «سقراط اکسپرس»، «فرازمینی‌ها» و «من کیستم؟ و آن‌وقت، چند نفر؟» در قالب مجموعه‌ استخوان‌های روح: کتاب‌های فلسفی نشر نیماژ منتشر و در کتابفروشی‌های سراسر کشور توزیع شده‌اند.

یکی از این هشت کتاب «پساحقیقت» نوشته‌ لی مک‌اینتایر و ترجمه‌ نگار صابرآرا است. نظریه‌ پساحقیقت به وسیله‌ کسانی که از کم‌ارزش شدن حقیقت نگران و پشیمان بودند متولد شد. موضوعی که اگرچه آشکارا جانبدارانه به نظر نمی‌آید، اما دست‌کم یک دیدگاه را مطرح می‌کند: اینکه فاکت‌ها و حقیقت در فضای سیاسی این روزها به‌شدت در معرض خطرند.

کتاب «پساحقیقت» در ۱۶۰ صفحه و قیمت ۶۹۰۰۰ تومان در دسترس عموم علاقه‌مندان کتاب قرار گرفته است.

کتاب دیگر این مجموعه «جستارهایی درباره‌ی زن» نوشته‌ سوزان سانتاگ و ترجمه‌ آذر جوادزاده است. سوزان سانتاگ در چهار جُستار که به‌طور جداگانه و مستقل درباره‌ موضوع زن نوشته، نقد خود را استادانه از جامعه، تاریخ و جایگاهِ- متأثر از قضاوت محیط پیرامون و گاه خودخواسته‌- زن بیان می‌کند. چهار جستار درباره‌ زن به جای طرح راه‌حل‌های پیچیده برای زنان، پرسش‌های ساده‌ای مطرح می‌کند و جهان زنان را در مسیر خیزش برای تغییر و دگرگونی قرار می‌دهد.

این کتاب در ۱۰۴ صفحه و قیمت ۴۰۰۰۰ تومان در دسترس عموم علاقه‌مندان کتاب قرار گرفته است.

اما کتاب بعدی «داستایفسکی در سیبری از هگل می‌خواند و می‌گرید» نوشته‌ لزلو.اف فولدنی و با ترجمه‌ یاسمن ثانوی است. نور و تاریکی؛ هگل و داستایفسکی؛ عقل و هیولاها؛ خوشبختی و مالیخولیا؛ فاوست و مفیستوفلیس؛ لرد چسترفیلد و هیولای فرانکنشتاین؛ کل و جزء. جستارهای کتاب در راستای این دوگانگی‌ها و موارد مشابه نوشته شده‌اند.

این کتاب در ۲۷۲ صفحه و قیمت ۸۹۰۰۰ تومان در دسترس عموم علاقه‌مندان کتاب قرار گرفته است.

چهارمین کتاب این مجموعه «چگونه عاشق جهان شویم» نوشته‌ استفان کلاین و با ترجمه‌ آنوشکا عسکری است. استفان کلاین در این کتاب با نثری شاعرانه در ۱۰ فصل کوتاه که هرکدام تمجیدی در وصف یکی از قلمروهای خیره‌کننده‌ کشفیات است از اشیا و اتفاقات روزمره به عنوان سکوی پرش برای غوطه‌ور شدن در زیبایی علوم بنیادی استفاده می‌کند.

کتاب «چگونه عاشق جهان شویم» در ۲۱۶ صفحه و قیمت ۶۹۰۰۰ تومان در دسترس عموم علاقه‌مندان کتاب قرار گرفته است.

«‌سقراط اکسپرس» با عنوان فرعی «در جست‌وجوی درس‌های زندگی به کمک فیلسوفان مرده» نوشته‌ اریک واینر و با ترجمه‌ شقایق الکائی یکی دیگر از عناوین جدید استخوان‌های روح نشر نیماژ است.
در این کتاب نویسنده با کمک بزرگترین متفکران تاریخ در سراسر دنیا، از ثورو گرفته تا سیمون وی، و از نیچه تا سقراط، خواننده را همراه خود با قطار به سفری فلسفی و در عین حال دلپذیر می‌برد. او هزاران مایل را طی می‌کند، به خاستگاه فلسفه‌های بزرگ تاریخ می‌رود و سعی می‌کند آگاهانه اندیشیدن را به ما بیاموزد.

کتاب «سقراط اکسپرس» ۴۱۶ صفحه دارد و با قیمت پشت جلد ۱۲۰۰۰۰ تومان در دسترس عموم علاقه‌مندان کتاب قرار گرفته است.

کتاب بعدی مجموعه‌ استخوان‌های روح «فرازمینی‌ها» نام دارد که با عنوان فرعی «دانشمندان برجسته‌ی جهان در جست‌وجوی حیات فرازمینی» به چاپ رسیده است. این کتاب نوشته‌ جیم الخلیلی است که با ترجمه‌ مریم امیری مبعوث به چاپ رسیده است. تمام مقالات، کتاب‌ها و آثار دانشمندان و نویسندگان پیشگامی که مبنای نگارش مقالات این کتاب به شمار می‌آیند، حاکی از این واقعیت است که امروزه در دهه‌ دوم قرن بیست‌ویکم، ما به‌تازگی در مرحله‌ آغاز ماجراجویی و یافتن پاسخ مهم‌ترین پرسش‌ها درباره‌ حیات هستیم: زندگی چیست؟ آیا ما منحصربه‌فردیم؟ جایگاه ما در جهان هستی کجاست؟

کتاب «فرازمینی‌ها» ۳۱۲ صفحه دارد و با قیمت پشت جلد ۹۵۰۰۰ تومان در دسترس عموم علاقه‌مندان کتاب قرار گرفته است.

هفتمین کتابی که در سری جدید استخوان‌های روح منتشر شده، «روح‌های بیمار، ذهن‌های سالم» با عنوان فرعی «چگونه ویلیام جیمز می‌تواند زندگی شما را نجات دهد؟» نوشته‌ جان کاگ و با ترجمه‌ ملیکا خوش‌نژاد است. جان کاگ در کتاب جدیدش ضمن شرح مواجهه‌ شخصی خودش با فلسفه‌ ویلیام جیمز، خواننده را با مقدمات اندیشه‌ ژرف و روح‌بخش او آشنا می‌کند و نشان می‌دهد که چطور فلسفه‌ای برای داشتن ذهن‌های سالم در مواجهه با مغاک هستی می‌تواند انسان‌ها را در مسیری هدایت کند که به زندگی شاد، سالم، هدفمند و درعین‌حال ژرف و معنادارشان منتهی شود.

کتاب «روح‌های بیمار، ذهن‌های سالم» ۱۹۲ صفحه دارد و با قیمت پشت جلد ۵۹۰۰۰ تومان در دسترس عموم علاقه‌مندان کتاب قرار گرفته است.

و در نهایت کتاب «من کیستم؟ و آن‌وقت، چند نفر؟» با عنوان فرعی «سفری به درون ذهن» نوشته‌ ریشارد داوید پرشت و با ترجمه‌ فاطمه تناسان است. در این کتاب فلسفه با کمک علوم اعصاب، روان‌شناسی و علوم رفتاری می‌کوشد به پرسش‌هایی پاسخ گوید که از نظر ایمانوئل کانت مسائل عمده‌ پیش‌روی بشر است. پرشت ما را در سفری هیجان‌انگیز به تاریخ فلسفه و درون مغز انسان همراهی می‌کند و درباره‌ پیچیدگی‌های هویت انسان و چگونگی ارتباطش با جهان هستی، عدالت، شادی، عشق و معنای زندگی بحث می‌کند.

این کتاب ۴۰۸ صفحه دارد و با قیمت ۱۲۰ هزار تومان منتشر شده‌ است.