- ب ب +

کتاب «ساختار سوره های قرآن» به زبان اسپانیایی ترجمه شد

مدیر انتشارات بین الملی فانوس دریایی از ترجمه اسپانیایی زبان کتاب «ساختار سوره های قرآن» نوشته محمد خامه گر توسط این انتشارات خبر داد.
کتاب «ساختار سوره های قرآن» به زبان اسپانیایی ترجمه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد فلاح مدیر انتشارات بین المللی فانوس دریایی گفت: با توجه به نیاز مسلمانان و غیر مسلمانان آمریکای لاتین برای شناختی آسان و سریع به محتوا و موضوعات قرآنی کتاب «ساختار سوره‌های قرآن» نوشته محمد خامه گر برای این هدف مناسب تشخیص داده شد و با هماهنگی‌هایی که با وی صورت گرفت طی دو سال این اثر به زبان اسپانیایی ترجمه و آماده سازی شده است.

وی با ارائه توضیحاتی درباره این اثر افزود: در این کتاب تمام سوره‌های قرآن به صورت نموداری ارائه شده است و این امکان را به مخاطب می‌دهد تا به راحتی بتواند منطق بین آیات و موضوعاتی که هر سوره به دنبال ارائه آن است را دریابد و درک کند.

فلاح با اشاره به این نکته که متأسفانه این اثر حتی در زبان فارسی هم خیلی شناخته شده نیست، گفت: یکی از مشکلات مخاطبان غیر مسلمان و یا حتی تازه مسلمانان در آمریکای لاتین این است که در مواجهه با قرآن در بین همه موضوعات و مفاهیم گم می‌شوند و نمی‌دانند چطور دریافت معرفتی از این کتاب الهی داشته باشند. از این رو ساختار نموداری محتوای سوره‌ها گام بسیار مهمی برای مخاطب جهت ارتباط مؤثر با قرآن است.

این فعال فرهنگی در عرصه بین الملل افزود: این اثر یکی از جدیدترین فعالیت‌های انتشارات اسپانیایی زبان فانوس دریایی است که با عنوان Néctar Coránico به زودی در کشور کلمبیا منتشر می‌شود و پس از آن زمینه انتشار آن در کشورهای دیگر فراهم شده، همچنین به زودی در سایت آمازون نیز این اثر منتشر می‌شود.