- ب ب +

پای درس آقا| دفاع از فلسطین دفاع از حقیقت است

حضرت آقا می‌فرمایند: روز قدس بسیار مهم است. صرفاً این نیست که ما از یک ملت مظلومی که از میهن خود و از خانه‌ خود رانده شده داریم دفاع می‌کنیم؛ امروز دفاع از فلسطین، دفاع از حقیقت است؛ حقیقتی بسیار گسترده‌تر از مسأله‌ فلسطین.

 

پای درس آقا| دفاع از فلسطین دفاع از حقیقت است

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، مسأله فلسطین و آرمان قدس یکی از مهم‌ترین موضوعات در گفتمان انقلاب اسلامی است که همواره رهبران انقلاب بدین امر توجه خاصی داشته‌اند که یکی از مصادیق تبلور این دغدغه نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان «روز قدس» است. آنچه که در ادامه می‌خوانید گذری بر سخنان رهبری در باب آرمان قدس و موضوع فلسطین است. 

دفاع از حقیقت

در آستانه‌ روز قدسیم؛ روز قدس بسیار مهم است. صرفاً این نیست که ما از یک ملّت مظلومی که از میهن خود و از خانه‌ خود رانده شده داریم دفاع می‌کنیم؛ ما در واقع داریم با این کارمان با یک نظام سیاسی ظالمانه و استکباری مبارزه می‌کنیم. امروز دفاع از فلسطین، دفاع از حقیقت است؛ حقیقتی بسیار گسترده‌تر از مسأله‌ فلسطین.

امروز مبارزه‌ با رژیم صهیونیستی مبارزه با استکبار است، مبارزه با نظام سلطه است. همچنان‌که می‌بینید شما که علیه رژیم صهیونیستی حرف می‌زنید، آن مسؤول و سیاستمدار آمریکایی، احساس دشمنی و خصومت با شما می‌کند؛ احساس می‌کند که به او ضربه زده‌اید؛ واقع قضیه هم همین است. بنابراین روز قدس را باید بزرگ دانست، راهپیمایی روز قدس هم خیلی مهم است.(۱۳۹۶/۰۳/۳۱)

مسأله تقابل با اسرائیل ربطی به یهود ستیزی ندارد

مکرّر در بیانات امام راحل (ره) و بیانات مسؤولین جمهوری اسلامی، محو دولت اسرائیل مطرح شده است؛ دشمنان این را بد معنا می‌کنند؛ محو دولت اسرائیل به معنای محو مردم یهودی نیست -ما با آن‌ها هیچ کاری نداریم- [منظور] محو آن حکومت است، محو آن رژیم تحمیلی است. «محو اسرائیل» یعنی مردم فلسطین که صاحبان واقعی آن سرزمینند -چه مسلمانشان، ‌چه مسیحی‌شان، چه یهودی‌شان- خود صاحبان اصلی دولت خودشان را انتخاب بکنند؛ بیگانه‌ها و اراذل و اوباشی مثل نتانیاهو و مانند اینها را که واقعاً اراذلند، از بین خودشان ازاله کنند، بیرون کنند، کشور را خودشان اداره کنند؛ محو اسرائیل یعنی این، و این اتفاق خواهد افتاد.

بعضی استبعاد می‌کنند که چطور مثلاً بعد از گذشت هفتاد سال [فلسطین مستقل می‌شود]؛ کشورهای بالکان و بعضی از کشورهای دیگر هم بعد از شصت سال، هفتاد سال که در تصرف دیگران بودند مستقل شدند، برگشتند به ملت‌های خودشان؛ هیچ بُعدی ندارد. وَ ما ذٰلِکَ عَلَی اللهِ بِعَزیز؛ این اتفاق خواهد افتاد. ما طرف‌دار مردم فلسطین هستیم، ما طرف‌دار استقلال فلسطین هستیم، ما طرف‌دار نجات فلسطین هستیم، ما یهودستیز نیستیم؛ در کشور خود ما عده‌ای یهودی وجود دارند که با کمال امنیت دارند زندگی می‌کنند.(۱۳۹۸/۰۸/۲۴)

فلسطین، محور اتحاد مسلمین

همه‌ کشورهای اسلامی از تفرقه ضرر می‌کنند و همه‌ آن‌ها از اتحاد سود می‌برند. اتحاد کشورهای اسلامی، نزدیک شدن اینها، به کار نبردن نیروهایشان علیه یکدیگر، به نفع خود کشورهای متحد است، به نفع خود کشورهای اسلامی است. این را ما باید بفهمیم، این یک حکمت الهی است، یک حکمت اسلامی است؛ متأسّفانه به این توجه نمی‌شود.

امروز ما در داخل دنیای اسلام دچار مشکلیم، دچار خون‌ریزی هستیم؛ جراحت‌های خون‌بار امروز وجود دارد. یمن یک نمونه‌ از آن‌ها است. اینها را بایستی توجه کرد. مسائل سوریه، مسائل عراق، مسائل شمال آفریقا، مسائل گوناگونی که انسان مشاهده می‌کند در دنیای اسلام، همه نشانه‌های وجود اختلاف و وجود دعوا است، و این به ضرر اسلام است، به ضرر امت اسلامی است. این [مشکل] را باید حل کنیم.

 یکی از برجستگی‌های راهپیمایی روز قدس همین است. شما ملاحظه کنید؛ تقریباً در همه‌ شهرهای کوچک و بزرگ ایران، مردم در روز قدس، با دهان روزه -و این سال‌ها در این هوای گرم- راه می‌افتند در خیابان‌ها که مشاهده کردید در تهران و در شهرهای دیگر اجتماع عظیم مردم را؛ اینها همین مردم شیعه هستند که برای فلسطینیانی که اهل‌سنتند، دارند این‌جور اظهار همدردی و همراهی می‌کنند. معنای اتحاد این است، معنای پایبندی به وحدت امت اسلامی این است، که امام بزرگوار این را پایه‌گذاری کرد و امروز مردم دارند حرکت می‌کنند.(۱۳۹۶/۰۴/۰۵)

انتهای پیام/