- ب ب +

وداعی که چند دقیقه بیشتر دوام نیاورد+عکس

سعید شاه حسینی، فرمانده گردان انصار بود که به او خبر دادند محمد احمدپور، معاون گردان به شهادت رسیده است، خودش را بر بالین همرزمش رساند که آن لحظه در قاب دوربین ثبت شد.

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، هشت سال دفاع مقدس سرشار از لحظاتی است که رزمندگان بر بالین همرزم شهیدشان حاضر می‌شدند و با چشمانی اشکبار همراه با حسرت از جاماندن از غافله شهدا آخرین بوسه را بر پیشانی رفقای شهیدش نثار می‌کردند.

آنچه در ادامه می‌بینید وداع شهید سیدسعید شاه حسینی، فرمانده یکی از دسته‌های گردان انصار با پیکر شهید محمد پوراحمد، معاون گردان انصار از لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) در جنوب کانال پرورش ماهی منطقه عملیات تکمیلی کربلای پنج است که در روز ۱۱ اسفند ماه سال ۱۳۶۵ در قاب دوربین ثبت شده است.


عکسی که ۳۶ سال پیش گرفته شد

شهید سیدسعید شاه حسینی لحظاتی پس از این عکس به شهادت رسید. او سومین شهید خانواده است.

درباره این شهدا بیش‌تر بدانید

برادران شهیدان شاه حسینی سه برادر هستند اصالتاً اهل محله نیاوران در تهران بودند. خانه آن‌ها در نزدیکی بیمارستان فرهنگیان و اردوگاه منظریه اکنون قرار داشت که اکنون تبدیل به حسینیه شده است. مزار برادران شهید شاه‌حسینی در بهشت زهرای تهران است. سیدمحمدحسن قطعه ۲۶ ردیف ۶۸، سیدحسین قطعه ۲۶ ردیف ۷۹ و سیدسعید هم قطعه ۲۶ ردیف ۶۹ قرار دارد. پدر شهیدان در سال ۹۴ و مادر شهیدان هم در سال ۹۹ به دیار باقی شتافتند. 

پیش از این خبرگزاری فارس در گزارشی با عنوان «سبقت تلویزیون برای دادن خبر شهادت یک شهید/ این که سعید خودمان است!» به بیان رشادت‌های شهید سیدسعید شاه حسینی پرداخته است.

انتهای پیام/