- ب ب +

رمان «هلوهای تپه بالایی» بر اساس بیانیه گام دوم به چاپ رسید

کتاب «هلوهای تپه بالایی» داستانی نیمه بلندی است که در حال و هوایی دانش آموزی و با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تألیف شده است.

به نقل از خبرگزاری فارس، کتاب «هلوهای تپه بالایی» داستانی نیمه بلندی که از جهت تکنیک نگارش و قالب ادبی به رمان هم تشابه دارد، در حال و هوایی دانش آموزی و با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دومین مرحله‌ خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی توسط جوانان و نوجوانان تألیف شده است.

شخصیت اصلی این داستان، جوانی ۱۵ ساله به نام «احمد جوکار» از شهرستان ملایر است که در کتاب پیوند تاریخی زندگی احمد جوکار با حوادثی چون وضعیت سیاسی اجتماعی منطقه ملایر هم در قبل از انقلاب و هم دوران جنگ تحمیلی با روایت داستانی پرداخته شده است.


احمد جوکار، شخصیتی که کتاب «هلوهای تپه بالایی» براساس زندگی او نوشته شده است

برشی از داستان نیمه بلند نوجوانان «هلوهای تپه بالایی»

«اینجا پاتوق بازنشسته‌‌ها و مسافرانی است که احیاناً دم دمای صبح، راهشان به شهر ما می‌افتد، با چایی و بساط صبحانه، هم شکمشان را سیر می‌کنند، هم وقت می‌گذرانند تا اداره‌ها باز شود و بروند به کارشان برسند، اما چند ماهی می‌شود که پای افراد غریبه‌ای هم به قهوه‌خانه باز شده، چایی ساده یا چایی نبات، اُملت یا نیمرو، نان سنگک باشد یا نان لواش، اصلاً هیچی هم اگر آماده نباشد به‌ جز چایی! برایشان فرقی نمی‌کند...! از دود سیگار میزهای کناری هم شاکی نمی‌شوند اما خودشان اهل سیگار و قلیان نیستند...! »

کتاب « هلوهای تپه بالایی » به قلم حمید هنرجو در ۹۰ صفحه و به قیمت ۸۰ هزار تومان توسط انتشارات صریر در روزهای آینده وارد بازار نشر خواهدشد.

انتهای پیام/