- ب ب +

«تولدت مبارک» با موضوع ایده‌هایی برای جشن‌تولد کودکان به چاپ دوم رسید

چاپ دوم کتاب «تولدت مبارک» با موضوع ایده‌های برای جشن تولد کودکان با شمارگان ۱۰۰۰ جلد به قیمت ۵۰ هزار تومان توسط نشر راه‌یار روانه بازار نشر شد.

به نقل از خبرگزاری فارس، چاپ دوم کتاب «تولدت مبارک»؛ مجموعه‌ای از داستان‌ها و ایده‌های برگزاری جشن‌تولد برای بچه‌ها براساس خاطرات واقعی به همت خانه‌ هم‌بازی و توسط انتشارات «راه یار» منتشر شد.

 در بخشی از معرفی این کتاب آمده است: «یکی از موضوعات بحث برانگیز و مدنظر خانواده‌ها، تولد و چگونگی برگزاری جشن تولد است. در حال حاضر، جشن تولد که نوعی دورهمی شاد و دوستانه و خانوادگی به حساب می‌آید، به بهانه‌ای برای به یادداشتن دیگران و به پدیده‌ای هویتی برای کودکان و بزرگسالان تبدیل شده است؛ ازاین رو، به دلیل اهمیتی که این مراسم از عجین شدنش با اغلب فرهنگ‌ها یافته است، باید برای چگونه برگزارکردن آن برنامه داشته باشیم تا کنشی اجتماعی و فرهنگی که می‌تواند سودمند باشد، به هویت فردی و اجتماعی ما آسیب نرساند. سبک زندگی انقلابی برای بهبود و ارتقای این پدیده باید به جای نادیده انگاشتن آن، مسئله‌ها را به خوبی درک کند، آسیب‌ها را بشناسد، فرصت‌ها را دریابد و طرحی نو دراندازد. با نگاه به ضعف‌ها و قوت‌های جشن تولدهای نامتناسب با فرهنگ بومی با حدود سیصد مادر ایرانی و غیرایرانی، مادران شهدای مدافع حرم و مادران شهدای دفاع مقدس مصاحبه کردیم تا به الگوهایی برای جشن تولد برسیم که هم امکان بازتعریف مفاهیم و طراحی مدل جدید و هم‌سو با اصول تربیت سالم را داشته باشد و هم قابلیت الگودهی و تقویت ایده‌پردازی خلاقانه خانواده‌ها را...»

 

«داستان‌ها» و «ایده‌هایی برای برگزاری جشن تولد» دو بخش اصلی این کتاب هستند. در بخش اول، بر اساس محتوای اصلی هر خاطره، اعم از شیوه دعوت از مهمان‌ها، تدارک هدیه‌ها، بازی‌ها، محتوای گفت‌وگوهای خانوادگی و واکنش بچه‌ها، به تدوین داستان‌ها پرداخته شده و در ادامه، برای تبیین نگاه و هدف کتاب، یادداشتی تأمل‌گونه درباره تولد نوشته شده است. همچنین، در بخش دوم، ایده‌هایی از بازی‌های خانگی، پخت غذا و شیرینی و تهیه تزیینات خلاقانه برای برگزاری جشنی شاد و کم‌هزینه و مفید گردآوری شده است.

چاپ دوم ۱۶۰صفحه‌ای کتاب «تولدت مبارک» که راضیه جمالی‌نژاد و نازنین صابری بهداد نویسندگی و منیره منصوری، تصویرگری و سعید دین‌پناه گرافیک آن را برعهده داشته‌اند، با شمارگان ۱۰۰۰نسخه و قیمت ۵۰هزار تومان توسط انتشارات «راه یار» روانه بازار نشر شده است و علاقه‌مندان جهت تهیه این کتاب‌، علاوه بر کتاب‌فروشی‌ها می‌توانند از طریق صفحات مجازی و سایت ناشر به نشانی raheyarpub.ir نسبت به تهیه کتاب اقدام کنند.

انتهای پیام/