- ب ب +

پای درس آقا| دشمن مجبور است عظمت اربعین را تماشا کند

حضرت آقا در مورد اربعین می‌فرمایند: کار بزرگی انجام گرفته است؛ روزبه‌روز هم بهتر، قوی‌تر و جاافتاده‌تر می‌شود، هر سالی از سال قبل بهتر می‌شود. غربی‌ها هم مجبورند تماشا کنند و نتوانند تحلیل کنند و ضربه‌ این حرکت را هم خواهند خورد.

به نقل از خبرگزاری فارس، اربعین موسم تجدید بیعت آزادگان جهان، از سرتاسر جهان، با هر مذهب و نژاد، با سردار آزادگی و شهید مظلوم تاریخ یعنی حسین‌ بن‌ علی سیدالشهدا است. امروز زمان تصمیم‌گرفتن است که در جبهه سرخ حسینی هستیم، یا بر سر سفره رنگین دشمن. در این راستا سخنان حکیم مکتب آل‌الله حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را در مورد این موسم مهم دینی و اجتماعی می‌خوانیم. 

 یک رزمایش عظیم و شگفتی‌ساز

پدیده‌ اربعین یک پدیده‌ غیرقابل توصیفی است، اصلاً بی‌نظیر است؛ یک رزمایش عظیم و شگفتی‌ساز است این حرکت فوق‌العاده، در دنیا دیگر نظیری ندارد. غربی‌ها هم نمی‌توانند درک کنند این حرکت را که یعنی چه، چطور می‌شود؟ لذا شما می‌بینید دستگاه‌های تبلیغاتی‌شان اولاً چند سال که سکوت می‌کنند، «توطئه‌ سکوت»؛ [در حالی که] کمترین حرکتی را در هر جای دنیا اینها منعکس می‌کنند، چند سال اینها اصلاً اسم این حرکت عظیم مردمی را نیاوردند، اشاره‌ای به آن نکردند، تصویری از آن منتشر نکردند. یک مقداری [به آن] پرداختند، تحلیل‌های خصمانه، تحلیل‌های غلط کردند که از نظر مؤمنان به این راه، تحلیل‌های بلاهت‌آمیزی است.

اگر می‌توانند یک اربعین به سبک خودشان راه بیندازند

امثال این رادیوی انگلیس و امثال این‌ها تحلیل خصمانه کردند. این نشان‌دهنده‌ این است که فوران این سرچشمه‌ فیاض، به‌ شدت آن‌ها را دستپاچه کرده، نمی‌توانند تحلیلش کنند. گاهی گفتند این را دست‌های دولتی به راه انداختند! کدام دولتی می‌تواند ۱۰ میلیون، ۱۵ میلیون انسان را -مرد، زن، پیر، جوان، قشرهای مختلف- راه بیندازد، حداقل ۸۰ کیلومتر پیاده اینها را از یک شهر به یک شهر دیگر بکشاند؟ کدام دولتی می‌تواند این کار را بکند؟ حالا اگر فرض کنیم به فرض محال، دولت جمهوری اسلامی و دولت عراق هم توانسته‌اند این کار را بکنند، خودش یک معجزه‌ دولتی است؛ خب شما هم بکنید اگر می‌توانید! اگر بلدید، شما هم این کار را راه بیندازید؛ نه، جز عشق، جز ایمان، جز جوشندگی خون شهیدان والامقام، هیچ عاملی قادر نیست این حرکت را انجام بدهد.

دشمن مجبور است عظمت اربعین را تماشا کند

کار بزرگی انجام گرفته است؛ روزبه‌روز هم بهتر، قوی‌تر، پخته‌تر و جاافتاده‌تر می‌شود، هر سالی از سال قبل بهتر می‌شود؛ إن‌شاء‌الله بعد از این هم ادامه خواهد داشت. و غربی‌ها هم مجبورند تماشا کنند و نتوانند تحلیل کنند، نتوانند بفهمند و ضربه‌ این حرکت را هم خواهند خورد.(۱۳۹۷/۰۸/۱۲)

مؤسسان پیاده‌روی اربعین این سنت را با خون خود راه انداختند

یک روز بود که خلفای بنی‌‌ عباس همت گماشته بودند که قبر مطهر حضرت اباعبدالله و لابد به‌تبع آن بقیه‌ قبور مطهره را از بین ببرند؛ عده‌ای با جان خودشان نگذاشتند؛ گفتند اگر بیایید، دستتان را قطع می‌کنیم، پایتان را قطع می‌کنیم، شما را به قتل می‌رسانیم؛ در عین‌ حال رفتند. همان رفتن‌ها بود که حالا به ۲۰ میلیون زائر پیاده‌ اربعین رسیده. اگر آنجا کسانی فداکاری نمی‌کردند، امروز شوکت و هیمنه‌ محبت اباعبدالله الحسین (ع) اینجور دنیا را فرا نمی‌گرفت که شما می‌بینید در راهپیمایی اربعین، از کشورهای مختلف، از فارس و ترک و کشورهای اروپایی و حتی از آمریکا افرادی بلند می‌شوند می‌آیند آنجا. این را چه کسی کرد؟ خشت اول و اصلی این کار را همان کسانی گذاشتند که در واقع جانشان را برای زیارت قبر اباعبدالله (ع) فدا کردند.(۱۳۹۷/۱۲/۲۲)

قوت جبهه مقاومت

یکی از مصادیق قوت را امروز دنیای اسلام دارد مشاهده می‌کند و آن، راهپیمایی اربعین است؛ وَ اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّة. راهپیمایی اربعین قوت اسلام است، قوت حقیقت است، قوت جبهه‌ مقاومت اسلامی است که این ‌جور اجتماع عظیم میلیونی راه می‌افتند به سمت کربلا، به سمت حسین، به سمت قله و اوج افتخار فداکاری و شهادت که همه‌ آزادگان عالم باید از او درس بگیرند.(۱۳۹۸/۰۷/۲۱)

پایان پیام/