- ب ب +

سردار کارگر: دیدار رهبر معظم انقلاب با ایثارگران حضوری است/ تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: با فروکش کردن شیوع کرونا، امسال تعدادی از فرماندهان، ایثارگران، هنرمندان، مداحان و خانواده‌هایشان به دیدار مقام معظم رهبری می‌روند.

به نقل از خبرگزاری فارس، نشست خبری سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اصحاب رسانه، صبح امروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

سردار کارگر در این نشست به تشریح برخی از مهمترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: برنامه‌های چهل‌ودومین سالگرد دفاع مقدس با شعار «ما مقاوم هستیم» آغاز می‌شود.

وی افزود: در کل کشور ۴۷۷ ستاد پشتیبانی برای برگزاری مراسم‌های این هفته فعال هستند که ۲۸ وزارت خانه، ۳۱ مرکز استان به ریاست استاندارها و ۴۰۰ مکان در شهرستان‌ها به ریاست فرماندارها مسئولیت اجرای آن را برعهده دارند.

رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت، بیان داشت: برنامه‌های این هفته، در همه شهرستان‌ها روز ۳۱ شهریور آغاز خواهد شد که روز اول به پاس و یاد پیشکسوتان دفاع مقدس اجرای برنامه داریم.

وی با اشاره به اینکه هر روز به نام یک گروه از عزیزان مؤثر در دفاع مقدس، برنامه خواهیم داشت، گفت: روز دوم به نام زنان و سلامت خانواده خواهد بود و روز سوم مختص جوانان و دانش‌پژوهی نام‌گذاری شده است. همچنین روز چهارم، روز شهیدان و آزادگان دفاع مقدس است و روز پنجم به پژوهش اختصاص دارد. روز ششم هم به نام وحدت و استکبار ستیزی نام‌گذاری شده است و روز هفتم به یاد روستاییان، پیشمرگان کرد و اقوام دیگر مدافع در هشت سال جنگ خواهد بود. روز آخر نیز از فرماندهان و عزت آفرینان این دوران قدردانی می‌شود.

وی مهمترین برنامه در این هفته را تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس عنوان کرد و بیان داشت: خوشبختانه با فروکش کردن شیوع کرونا، امسال روز ۳۰ شهریور در حسینیه حضرت امام خمینی (ره)، تعدادی از فرماندهان، ایثارگران، هنرمندان، مداحان و خانواده‌هایشان در دیدار با رهبری حضور دارند و این دیدار همزمان به صورت زنده از شبکه‌های سیما نیز پخش می‌شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به برنامه‌هدی صدا و سیما در این هفته اشاره کرد و افزود: ۶۵ برنامه‌ مهم در مجموعه صدا و سیما، با موضوع دفاع مقدس پخش می‌شود. همچنین ۱۵۲ برنامه، اعم از گزارش، مصاحبه و... از ۱۴ شبکه رادیویی پخش می‌شود. 

رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت، افزود: از ۲۴۰ کتاب در این هفته رونمایی و ۱۰۶ نماهنگ نیز پخش می‌شود. همچنین برپایی نمایشگاه‌های هنری و نشست‌هایی با موضوع دفاع مقدس در این ایام برگزار و ۲۹ تئاتر خیابانی و نمایش هم روی صحنه می‌رود.

وی به اجرای رژه نیروهای مسلح بعد از فروکش کردن شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: بعد از چند سال که این مراسم به خاطر کرونا برگزار نمی‌شد، امسال روز ۳۱ شهریور رژه نیروهای مسلح در تهران و سایر استان‌ها انجام می‌شود و رژه دریایی در هرمزگان نیز اجرا می‌شود. 

سردار کارگر به یادواره شهدای محلات اشاره کرد و گفت: این برنامه به نام طرح آبروی محله در اغلب محلات برگزار می‌شود. بزرگداشت «لاله‌های سفید» هم به یاد شهدای منا برگزار و زنگ مدارس به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس به صدا در خواهد آمد. همچنین در جوار شهدای گمنام به ویژه در دانشگاه‌ها مراسم برگزار می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت از برگزاری مراسم پاسداشت شهدای سلامت خبر داد و گفت: مسابقه فوتبال چهار جانبه متشکل از تیم‌هایی که شهدای دفاع مقدس دارند از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود. جمعه این هفته، در هر شهرستان، یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس سخنران پیش از خطبه‌ها هستند و همچنین بزرگداشت شهدای روحانی در حوزه‌های علمیه از برنامه‌های مهم هفته دفاع مقدس است.

سردار کارگر ادامه داد: ویزیت رایگان در مناطق محروم از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است و نیز کمک‌های مؤمنانه در قالب بسته‌های حمایتی بین افراد بی‌بضاعت جامعه پخش می‌شود. همچنین امسال نیز مردم با حضور در گلزارهای شهدا قبور این عزیزان را عطرافشانی می‌کنند.

پایان پیام/