- ب ب +

بی‌آزار تهرانی از کسانی می‌گوید که می‌ایستند ببینند تکلیف فتنه چه می‌شود+فیلم

حجت‌الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی گفت: چه اتفاقی رخ داد که جمعی جرأت پیدا کردند تا امام حسین(ع) را به شهادت برسانند؟ امتی که به تماشا ایستادند و به ایشان گفتند لامعک و لاعلیک یعنی با تو نیستیم، اما دشمن تو هم نیستیم.

به نقل از خبرگزاری فارس، فتنه مشابه ایجاد غبار و مه در هوای کشور است که انتخاب و تشخیص حق و باطل را با مشکل مواجه می‌کند، در این زمان نیاز است تا افراد بصیر و اثرگذار، چراغ راه روشن کنند تا افراد مانده در راه مسیر گم نکنند و منحرف نشوند. در این بین افرادی که توانایی این روشنگری‌ها را دارند، اما سکوت می‌کنند و منتظر نتیجه می‌مانند تا مبادا جایگاه و آبرویشان به خطر نیفتد، ضربه‌های عمیقی به پیکره نظام وارد می‌کنند.

حجت‌الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی تولیت آستان مقدس امامزاده صالح(ع) و سخنران مذهبی در این خصوص اظهار داشت: خاصیت فتنه، غبارانگیزی است. خاصیت فتنه این است و برای همین قرآن می‌فرماید: فتنه اشد از قتل است؛ زیرا با فتنه موج موج انسان‌ها از مسیر هدایت خارج می‌شوند. اگر در فتنه‌ها کسی توانست مسیر را پیدا کند، به مقصد می‌رسد.

اگر بصیرت در لحظه فتنه را نداشته باشی، دینت از دست می‌رود

وی با اشاره به اینکه اگر تمام لوازم تدین را داشته باشی، اما بینش و بصیرت در لحظه فتنه را نداشته باشی، دینت را از دست می‌دهی، گفت: افرادی که مباشرتاً امام حسین(ع) را شهید کردند، قابلیت‌ انجام کار دیگر را نداشتند. چه باعث شد جمعی این جسارت را انجام دهند؟ امتی که ایستادند به تماشا و به ایشان گفتند لامعک و لاعلیک یعنی با تو نیستیم اما دشمن تو هم نیستیم. پول هم می‌دهیم اما نخواه که جانمان را فدا کنیم.

بی‌آزار تهرانی با اشاره به اینکه جامعه ما در فضای غبارآلودی قرار گرفته است و تمام نظام جنود ابلیس، با هم مجتمع و منسجم شده‌اند و به ساحت مقدس نظام اسلامی جسارت می‌کنند و تلاش مذبوحانه‌ای دارند، گفت: آن‌ها یک مسأله را بزرگ می‌کنند و خیل بسیاری را درگیر می‌کنند. تزریق اکاذیب، بمباران خبری با خبرهای جعلی و ... را به پیوست یک اتفاق انجام می‌دهند تا آتش فتنه را به پا می‌کنند. اتفاقات سختی درحال رقم خوردن است و در جاهایی به سمتی می‌رویم که دفاع فاسد به افسد شود.

۱۸ تا ۲۰ هزار نفر کشته شدند تا فتنه خوارج پایان یابد

این کارشناس مذهبی افزود: کار در برخی مواقع به سمتی می‌رود که دوست نداریم. نمونه تاریخی آن را ذکر کنم. ما در عدالت مانند امیرالمومنین(ع) نداریم و در فتنه جمل، بیش از ۱۸ تا ۲۰ هزار نفر از دایره اسلام کشته شدند. تناسب جمعیت آن وقت را درنظر بگیریم. این خیلی حرف دارد، زیرا امیرالمومنین(ع) که اوج لطفات و مهربانی است و برای بچه یتیم گریه می‌کند، شرایطی را برایش تحمیل کردند که برای کشف حق، ۱۸ ـ ۲۰ هزار نفر کشته شد.

وی گفت: در این ماجرا جوانی نزد امیرالمومنین(ع) آمد و در حالی که می‌لرزید، شمشیر خود را انداخت و گفت: من را کمک کنید، قدرت تشخیص خود را از دست دادم. نمی‌فهمم چه تحلیلی باید کنم. این طرف میدان داماد پیامبر(ص) و آن طرف همسر پیامبر(ص) است. این طرف عمار است و آن طرف طلحه و زیبر هستند، چه باید کنم؟ در حال بی‌دین شدن هستم. نمی‌خواهم مسلمان کشی کنم!

پاسخ امیرالمومنین(ع) به جوانی که قدرت تشخیص در فتنه را نداشت

بی‌آزار تهرانی تصریح کرد: امیرالمومنین(ع) در جواب نفرمود که «علِیٌّ مَعَ الْحَقِّ وَالْحَقُّ مَعَ عَلِیٍّ» یا نفرمودند مگر نشنیدی پیامبر(ص) به عمار فرمودند اگر دیدی تمام نظام بشر روزی در یک مسیر بودند و علی مرتضی(ع) در مسیر دیگری بود، دنبال علی برو بلکه فرمود: برو اصل حق را بفهم تا مصداق حق و حق‌مدار را بشناسی.

فیلم این اظهارات را اینجا مشاهده کنید:

 

پایان پیام/



ضمائم:
بی‌آزار تهرانی از کسانی می‌گوید که می‌ایستند ببینند تکلیف فتنه چه می‌شود