- ب ب +

احمد شاکری: نیت فتنه‌جویان فقط پاره پاره شدن ایران است

احمد شاکری، نویسنده و منتقد ادبی گفت: مشخص شد که خواسته آنها نه مسأله حجاب یا راهکارهای اعمال قانون درباره هنجارشکنان که سوق دادن جامعه به سمت اغتشاش، جنگ داخلی و در نهایت، پاره پاره شدن ایران اسلامی است.

به نقل از خبرگزاری فارس، وقایع اخیر که در قالب اعتراضات مردمی صورت گرفت، تجزیه طلبان را در شهر‌های مرزی بیدار کرد تا بتوانند به اهداف خود که دسته دسته کردن ایران است، جامه عمل بپوشانند. در همین زمینه، احمد شاکری، نویسنده و منتقد ادبی که از آثار او می‌توان به «انجمن مخفی» و «عریان در برابر باد» اشاره کرد، نظراتش را با فارس در میان گذاشت.

حامیان فتنه خیلی زود، نقاب از چهره انداختند

احمد شاکری درخصوص وقایع گذشته که زمینه فعالیت تجزیه طلبان را به‌وجود آورده است، گفت: در وقایعی که با فوت خانم مهسا امینی رقم خورد با فتنه‌ای ترکیبی و چند لایه مواجه هستیم. ویژگی فتنه این است که در آغاز، تشخیص موضع حق و باطل برای گروندگان به آن دشوار است. حامیان و هدایت‌کنندگان فتنه خود را پنهان کرده و نیات واقعی‌شان را آشکار نمی‌کنند. اما از آنجا که دشمنان انقلاب اسلامی و ایران عزیز درباره ملت ایران و هویت تاریخی آن دچار فراموشی بوده و در تحلیل شرایط ایران اسلامی دچار خطای استراتژیک هستند، خیلی زود، نقاب از چهره انداختند.

مشخص شد که خواسته آن‌ها، پاره پاره شدن ایران اسلامی است

وی در ادامه بیان کرد: مشخص شد که خواسته آنها نه مسأله حجاب یا راهکارهای اعمال قانون درباره هنجارشکنان که سوق دادن جامعه به سمت اغتشاش، جنگ داخلی و در نهایت، پاره پاره شدن ایران اسلامی است. این در حالی است که ایران اسلامی در کرانه‌های تاریخی خود شاهد همزیستی اقوام، ادیان و مذاهب مختلف بوده است. انقلاب اسلامی و آرمان‌های الهی و انسان سازش انتخابی برآمده از همین تنوع تاریخی است. انتخابی که آرمان مشترک، ارزش‌های مشترک و الگوهای مشترکی را محترم می‌دارد.

همسویی با جبهه دشمن در هر سطحی و توسط هر زبان و قلمی خطایی نابخشودنی است

شاکری با اشاره به بهانه‌های وحدت‌آفرین در ایران اسلامی بیان کرد: چنان‌که از اعماق تاریخ صدای «هل من ناصر ینصرنی» حسین علیه السلام به پیام وحدت‌بخش اقوام و ادیان این سرزمین بدل شده و به دل‌ها رسوخ کرده است؛ و در دوران معاصر نیز قهرمان‌های ملی چون حاج قاسم سلیمانی به محور وفاق و اتفاق بدل شده‌اند. امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند دشمن شناسی و جامه عمل پوشاندن به توصیه وحیانی و نبوی مبنی بر تمسک به حبل الهی هستیم. در چنین شرایطی همسویی با جبهه دشمن در هر سطحی و توسط هر زبان و قلمی خطایی نابخشودنی است.

پایان پیام/