- ب ب +

ویراست جدید کتاب «مهدی موعود» ترجمه جلد سیزدهم بحارالأنوار منتشر شد

کتاب «مهدی موعود» به قلم «علامه مجلسی» و با ترجمه مرحوم «علی دوانی» به تازگی با ویراست جدید توسط انتشارات کتاب جمکران وارد بازار نشر شده است.

به نقل از خبرگزاری فارس، مرحوم علامه محمدباقر مجلسی از محدثان و فقیهان مشهور شیعه در قرن یازدهم هجری بود. او در دوران صفویه به دلیل نقش بارز سیاسی و اجتماعی‌اش شهرت زیادی داشت و در دوران سلطنت شاه سلیمان صفوی به مقام «شیخ الاسلام» رسید و در دوران سلطان حسین صفوی صاحب نفوذ بود.

مشهورترین کتاب او، مجموعه پرحجم حدیثی به نام «بحارالأنوار» است که نقش بارزی در احیاء جایگاه حدیث در منظومه معرفت دینی داشت.

جلد سیزدهم این مجموعه مفصل‌ترین و جامع‌ترین کتاب فارسى مشتمل بر شناخت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. این جلد از بحارالانوار با نام «مهدی موعود» به سفارش مرحوم آیت الله العظمی بروجردی توسط «استاد علی دوانی» به فارسی ترجمه شده است که حاوی گزارش تفصیلی با محتوا تاریخی شامل احادیثی از زندگانی حضرت مهدی (عج) است و در انتشارات کتاب جمکران به چاپ رسیده است.

موضوعاتی که در این اثر پرداخته شده است:

مهدی (عج) را چگونه باید شناخت؟ آیا ذکری از او در قرآن کریم آمده است؟ خدا و پیامبر (ص) و پیشوایان معصوم (ع) درباره او چه گفته‌اند؟ نام‌های گوناگون او چه مفهومی دارند و چه سری در آنها نهفته است؟ سیره اوصافش چیست؟ چه خصوصیاتی دارد؟ و...

کتاب «مهدی موعود» به قلم «علامه مجلسی» و با ترجمه «علی دوانی» به تازگی با ویراست جدید و با طرح جلدی از «مسعود نجابتی» به قیمت ۴۵۰ هزار تومان توسط انتشارات کتاب جمکران وارد بازار نشر شده است.

پایان پیام/