- ب ب +

کتاب «مرام کاسبی» در آستانه چاپ است

کتاب مرام کاسبی که به زودی مراحل چاپ آن توسط انتشارات مروی به پایان می رسد، نوشتاری است که با بهره‌گیری از آیات و روایات و سخنان عالمان ربانی و توصیه های بزرگان علم اخلاق، مرام‌نامه‌ای در باب کسب و تجارت، کاسب و تاجر تنظیم و ارائه شده است

به نقل از خبرگزاری حوزه از تهران، کتاب مرام کاسبی که به زودی مراحل چاپ آن توسط انتشارات مروی به پایان می رسد، نوشتاری است که با بهره‌گیری از آیات و روایات و سخنان عالمان ربانی و توصیه های بزرگان علم اخلاق، مرام‌نامه‌ای در باب کسب و تجارت، کاسب و تاجر تنظیم و ارائه شده است؛ تا دستورالعملی برای سیر و سلوک کسانی باشد که دوست دارند، کاسب سالک باشند و با حرکت در مسیر کمالات الهی، سالک کاسب شوند. کسوتی که می‌تواند افقی اعلی و جایگاهی ویژه در راه و رسم کاسبی در پیش روی هر کاسب مؤمنی ترسیم نماید.

این کتاب با الگوگیری از روش کاسبان سالک، در سه فصل درباره اخلاق و مرام کاسبی با نگاهی عارفانه البته با پافشاری بر مرامی که در بین گذشتگان رایج بوده، و نیز الگوگیری از روش کاسبان سالک، مباحثی را ارائه می دهد.

در فصل اول این کتاب، با آیات و روایاتی که اهمیت کسب‌ و کار را بیان می‌کنند، آشنا می‌شویم و در ادامه سیره عملی انبیاء و اهل‌بیت علیهم السلام را به همراه سیره اصحابشان در کسب و تجارت را به تصویر می کشد.

در فصل دوم با مرام‌، اخلاق و منش عارفانه کاسبان بهشتی که بر گرفته از آیات و روایات است آشنا می شویم. این قسمت با بررسی۷۰ عنوان مختلف مانند : نیت کاسبی، تقوا، نماز اول وقت، معاد باوری، تعطیلی بازار ها، حسن خلق، صداقت و راستگویی، انصاف، مردم داری، شکرگزاری، سنت قرض الحسنه، تواضع، شوخی با نامحرم، شکوه نکردن، کم فروشی، احتکار، سدّ معبر و... افقی روشن را برای سلوک کاسبان ترسیم می کند.

در فصل سوم به معرفی و بیان نکاتی نغز از کاسبانی خواهیم پرداخت که به این سیره عملی ملتزم بوده و در طول حیات خویش تجسمی عملی از این اخلاق الهی بوده‌اند. در این قسمت مطالبی از ۲۰ نفر کاسبان الهی که در قرن اخیر می زیستند بیان می شود کاسبانی همچون سیدهاشم حداد، شیخ عبدالکرم حامد، کربلایی احمد تهرانی، حاج محمد علی فشندی، حاج مرشد چلویی، دکتر محمد حسن فرشچی، شیخ رجبعلی خیاط، حاج اقا فخر تهرانی و...

علاقمندان می توانند اطلاعات مرتبط با تهیه و محل های توزیع کتاب «مرام کاسبی» را از طریق ارتباط تلفنی با دفتر انتشارات مروی به شماره تماس ۰۲۱۳۳۹۱۹۱۱۵ داخلی های ۲۲۵ و ۲۲۸ دریافت نمایند.

انتهای پیام/