- ب ب +

شيوه نامه نگارش مقاله برای همایش بین المللی نظریه انتظار

همایش بین‌المللی نظریه انتظار در اندیشه آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (دامت برکاته) به منظور تبیین آموزه‌های مرتبط با مسأله انتظار، از سوی دفتر تبلیغات اسلامی ، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و با همکاری موسسه انقلاب اسلامی در بهمن ماه 1398 برگزار می‌شود.
راهنمای نگارش مقالات به شرح ذیل است:
الف) شرایط کلی مقالات
مقاله با عنوان همایش(نظریه انتظار در اندیشه آیه الله العظمی خامنه ای)، ارتباط مستقیم داشته باشد.
مقاله دارای محتوای پژوهشی (مسئله‌­محور و دارای نوآوری) باشد.

مقاله باید در 15 تا 25 صفحه A4 با فرمت Word حروف­‌چینی شده به صورت فایل با ورود به همایش نگار به دبیرخانه همایش ارسال گردد. (حداکثر 7500 کلمه).

در صورت درخواست نویسنده، دفتر فصلنامه گواهی پذیرش مقاله را صادر خواهد کرد.

ب) ساختار مقالات

1ـ عنوان مقاله:

ـ عنوان مقاله باید کوتاه و رسا باشد. (منعکس­‌کننده محتوای مقاله و تا حد ممکن موجز)

2ـ مشخصات نویسندگان: نام و نام خانوادگی نویسنده همراه با رتبه علمی (مربی، استادیار و) . . . و سازمان وابسته. نشانی پستی، شماره تلفن، شماره دورنگار و نشانی رایانه­‌ای حتماً در زیر عنوان مقاله درج شود.

3ـ چکیده: چکیده فارسی یا عربی و یا انگلیسی، باید 200 کلمه تا حداکثر300 کلمه به طور صریح، موضوع و نتایج پژوهش انجام شده را مطرح کند؛ یعنی بیان کند که چه کاری، چگونه و به چه منظور انجام شده و چه نتیجه ای حاصل شده است. در چکیده نباید هیچگونه جزئیات، جدول، شکل یا فرمولی درج شود.

4ـ کلمات کلیدی: حداکثر پنج کلمه از موضوعات اصلی، فرعی و سایر موضوعات مرتبط با مقاله انتخاب می شوند.

5ـ مقدمه: در مقدمه پس از عنوان کردن کلیات موضوع مورد بحث، ابتدا خلاصه‏‌ای از تاریخچه موضوع و کارهای انجام شده به همراه ویژگی‏‌های آنها بیان می‏‌شود. در ادامه، تلاشی که برای تبیین کار، به منظور رفع کاستی‏‌های موجود، گشودن گره ها یا حرکت به سمت یافته‏‌های نو صورت گرفته است در یک یا دو بند توضیح داده می‏‌شود.

6ـ متن: مطالب اصلی مقاله در این بخش درج می‏‌شوند که باید شامل تعریف مفاهیم مورد نیاز، طرح مسأله و راه حل ارائه شده باشند. شکل ها و جداول به کاررفته در متن، همگی باید توضیح داده شوند.

در نوشتن متن مقاله، تلاش شود تنها به موضوع اصلی پرداخته شود تا ذهن خواننده از انحراف نسبت به سلسله مطالب، مصون بماند. تمام جملات دست‌کم یک بار مرور شوند تا از کامل بودن و صحت آنها از نظر دستور زبان فارسی و به کارگیری واژگان فارسی اطمینان حاصل شود. دقت شود که جملات یک بند، زنجیروار به هم مربوط باشند و یک موضوع را دنبال کنند. همچنین برای ارجاع دهی در درون متن از روش APA (درون­متنی) باشد و از درج پاورقی یا پی­‌نوشت پرهیز شود. برگردان لاتین اسامی و مفاهیم مهم و همچنین توضیحات ضروری در پاورقی بیاید.

7ـ نتیجه: در این بخش( نتیجه‌گیری مطالب در انتهای مقاله، در 10 الی 15 سطر ذکر شود)، نکات مهم مقاله به طور خلاصه مرور و نتایج برگرفته از آن توضیح داده می‏‌شوند. بخش نتیجه می‏‌تواند به کاربردهای پژوهش انجام شده اشاره و نکات مبهم وقابل پژوهش جدید را مطرح کند و یا گسترش موضوع بحث را به زمینه‏‌های دیگر پیشنهاد دهد.



ج)ارجاع دهی

1ـ منابع فارسی: (نام‌خانوادگی مؤلف، سال نشر: شماره صفحه)، مثال: (مجلسی، 1408: ج 52، 174)

ـ ممکن است در کتب روایی «باب» و «حدیث» نیز به آن افزوده گردد که به شکل (...، ب4، ح9) ذکر می­‌شود.

ـ آدرس­‌دهی به نشریات نیز مانند کتاب­هاست و ابتدا نام خانوادگی نویسنده، سپس سال انتشار نشریه و بعد شماره صفحه مطلب مورد اشاره نوشته می­‌شود.

ـ در آدرس­‌دهی به آیات قرآن، تنها نام سوره و شماره آیه بدین شکل می­‌آید: (انبیاء: 105)

2ـ منابع لاتین: (صفحه: سال نشر، نام‌خانوادگی مؤلف)، مثال: (Gordon, 1998: 23).

چنانچه از نویسنده‌ای در یک سال، بیش از یک اثر انتشار یافته باشد، به ترتیب حروف الفبا پس از سال انتشار، از یکدیگر متمایز شوند.

توضیحات ضروری و معادل‌های انگلیسی باید در هر صفحه با شماره‌گذاری مستقل برای هر صفحه در پاورقی درج شود.


د) منابع:

به ترتیب حروف الفبا، ابتدا منابع فارسی، سپس منابع انگلیسی، مرتب و در انتهای مقاله گنجانده شوند. دقت شود که تمام منابع، دست‌کم در متن، ارجاع داده شده و به این ترتیب باشند:

1- کتاب ها:

نام خانوادگی نویسنده، نام نویسنده، سال انتشار، نام کتاب (به صورت پر رنگ)، نام مترجم، محل انتشار، نام ناشر.

2- پایان نامه ها و طرح های پژوهشی:

نام خانوادگی نویسنده، نام نویسنده، سال انتشار، عنوان پایان نامه و یا طرح در داخل گیومه، نام نشریه (به صورت پررنگ)،

شماره نشریه، شماره صفحات مربوط به مقاله.

3- مقالات مندرج در مجلات و همایش ها:

نام خانوادگی نویسنده، نام نویسنده، سال انتشار، عنوان مقاله در داخل گیومه، نام مترجم، نام نشریه (به صورت پررنگ) شماره نشریه، شماره صفحات مربوط به مقاله.

4- منابع اینترنتی:

نام خانوادگی نویسنده، نام نویسنده، سال، انتشار، عنوان مقاله، نام پایگاه (یا عنوان نشریه الکترونیکی، سال، صفحه، نشانی پایگاه).



متن مقاله منحصراً از طریق سامانه همایش نگار به نشانی entezar.isca.ac.ir ارسال شود.