- ب ب +

آیت‌الله عاملی: بهترین راه مقابله با هتک حرمت قرآن تبیین آیات آن به زبان‌های بین‌المللی است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بهترین راه مقابله با هتک حرمت قرآن، تبیین آیات قرآن و بیان زیبایی‌های آن به زبان‌های بین‌المللی مخصوصاً زبان‌های اروپایی و انتشار آن در فضای زندگی اروپایی‌ها است.

آیت‌الله سید حسن عاملی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به هتک‌ حرمت قرآن توسط برخی کشور‌های اروپایی اظهار داشت: در روایت است که خداوند این دین را با مردانی تایید و تقویت می‌کند که هیچ بهره‌ای از ایمان ندارند؛ قرآن‌سوزی از عوامل تقویت دین با مردانی است که هیچ اعتقاد و ایمانی به دین ندارند.

وی با بیان اینکه اولین عکس‌العمل ملت‌های اروپایی در برابر قرآن‌سوزی حساسیت آنها به ماهیت قرآن است، افزود:  اروپایی‌ها قرآن را تهیه و با دقت مشغول مطالعه آن می‌شوند؛ در همین رابطه می‌توان به حادثه یازده سپتامبر اشاره کرد که بعد از آن واقعه، قرآن در آمریکا نایاب شد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فیلمی که توسط رئیس حزب آزادی هلند تهیه شده بود، تصریح کرد: چند سال پیش «گرید ویلدرز» رئیس حزب آزادی هلند فیلمی سیزده دقیقه‌ای با عنوان «فتنه» علیه اسلام تهیه کرد؛ وی در آخر این فیلم قرآن را پاره و به آن اهانت کرد همین مسئله باعث شد که بسیاری از اروپایی‌ها به قرآن مراجعه کنند. یکی از آنها معاون رئیس حزب بود و او را موظف کردند که قرآن را بخواند و آیات تروریستی آن را که به زعم آنها آیات تروریستی است، جمع آوری کند اما یک زمان متوجه شدند که او با خواندن قرآن مسلمان شده است.

عاملی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطر نشان کرد: مطالعه زندگی بسیاری از مستبصرین که از ادیان دیگر به اسلام وارد شده‌اند نشان می‌دهد که اصلی‌ترین علت استبصار آنها مطالعه قرآن بوده است؛ به همین جهت بهترین راه مقابله با هتک حرمت قرآن تبیین آیات قرآن و بیان زیبایی‌های آن به زبان‌های بین‌المللی مخصوصاً زبان‌های اروپایی و انتشار آن در فضای زندگی اروپایی‌ها است.

وی با اشاره به تاثیر تبیین قرآن بر اعراب جاهلی و مشرکین صدر اسلام، افزود: مشرکین صدر اسلام شب‌ها در حجره‌های مسجد‌الحرام مخفی می‌شدند تا به قرآن که رسول خدا آن را در نماز شب می‌خواند گوش دهند؛ یکی از روسای مشرکین وقتی قرآن را از رسول خدا شنید آنقدر تحت تاثیر قرار گرفت که طاقت خود را از دست داد دست خود را بر دهان رسول خدا(ص) گذاشت و مانع از قرائت شد و از تاثیر حیرت آور آن تعجب کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: قبل از اسلام شعرای جاهلیت هفت قصیده را از میان هزاران قصیده انتخاب کرده و در کعبه آویزان کرده بودند این هفت قصیده موسوم به معلقات سبع است و ده‌ها شرح به آن نوشته شده است ولی وقتی قرآن نازل شد عرب جاهلی با آن همه تعصبی که داشتند با دست خود معلقات را از دیوار کعبه پایین آوردند و گفتند بعد از کتاب فصیح و بلیغی مثل قرآن عیب است که ما این ها را در کعبه آویزان بکنیم.

آیت الله عاملی در خاتمه گفت: جای تعجب است که عرب جاهلی از فهم دقائق قرآن از اروپایی‌های امروز مترقی‌تر و از آنها جلوتر هستند؛ ما یقین داریم که قرآن شعور دارد با اهل خلاف خصومت و به اهل حق شافع مشفع است به همین جهت خود قرآن به بهترین وجه از خود دفاع و خصوم خود را در همین دنیا پشیمان خواهد ساخت.

پایان پیام/