- ب ب +

توصیه‌های آقامجتبی تهرانی برای شروع ماه شعبان+فیلم

آقامجتبی تهرانی می‌گوید: پیغمبر اکرم (ص) هم در دنیا و هم در آخرت «رحمة للعالمین» است. می‌خواهد ما را بسازد و از ما دستگیری کند. می‌گوید بیا تا من دُرستت کنم! بیا تا من در مسیر سازندگی کمکت کنم! آن دنیا هم شفاعت می‌کند.

به نقل از خبرگزاری فارس، مرحوم آیت‌الله آقامجتبی تهرانی، استاد اخلاق در یکی از سخنرانی‌هایش به مناسبت ماه شعبان اظهار داشت: تذکری را درباره ماه شعبان عرض کنم که پیغمبر اکرم (ص) فرمودند: «شَعْبَانَ شَهْرِی رَحِمَ اللَّهُ مَنْ أَعَانَنِی عَلَی شَهرِی (بحارالأنوار، ج ۹۴، ص ۷۹) ؛ بسیار زیباست؛ شعبان ماه من است، خدا رحمت کند بنده‌ای را که در این ماه من را کمک کند!»

وی با اشاره به اینکه بنده خیلی فکر کردم که ما چطور می توانیم به پیغمبر اکرم (ص) کمک کنیم، تصریح کرد: پیغمبر اکرم (ص) هم در دنیا و هم در آخرت «رحمة للعالمین» است. می‌خواهد ما را بسازد و از ما دستگیری کند. می‌گوید بیا تا من دُرستت کنم! بیا تا من در مسیر سازندگی کمکت کنم! آن دنیا هم شفاعت می‌کند.

این استاد اخلاق ادامه داد: امّا درباره شفاعت نفرموده‌اند من را درباره شفاعت کمک کنید. آن دنیا خود او است که شفاعت می‌کند. ولی می فرماید در این دنیا کمکم کن! یعنی چه؟

فیلم این سخنرانی را اینجا مشاهده کنید:

 

 

پایان پیام/