- ب ب +

حاشیه‌های دیدار قاریان قرآن با رهبر انقلاب+فیلم

محفل انس با قرآن کریم که به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان با حضور رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد با حاشیه‌های خاطره‌انگیز همراه بود.

به نقل از خبرگزاری فارس، مطابق رسم سالیان گذشته در نخستین روز از ماه رمضان‌المبارک، محفل انس با قرآن کریم با حضور رهبر انقلاب اسلامی و جمعی از قاریان ممتاز کشور و فعالان قرآنی در حسینیه امام خمینی(ره) روز گذشته پنجشنبه سوم فروردین‌ماه برگزار شد.

در این مراسم معنوی، جعفر فردی حائز رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی از استان تهران آیات ۵  تا ۱۱ سوره مبارکه «فاطر»، رضا صفدری از استان سیستان و بلوچستان آیات ۲۷ تا  ۲۹ سوره مبارکه فتح به همراه سوره مبارکه کوثر، علی میرشمس قاری نوجوان از استان قم آیات ۲۶ تا ۴۱ سوره نازعات، سینا طباخی صاحب رتبه اول در مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی در سال ۱۴۰۱ در رشته حفظ کل قرآن کریم از استان آذریابجان شرقی آیات ۳۱ تا ۴۱ سوره مبارکه «ابراهیم»، سیدطاها حسینی از استان بوشهر آیات ۱۰۱ تا ۱۰۶ سوره مبارکه «انبیاء» به همراه سوره مبارکه «نصر»، مهدی سیاحی از استان خوزستان آیات ۱۰۲ تا ۱۰۹ سوره مبارکه «آل عمران»، گروه جمع‌خوانی ۱۱ نفره دانش‌آموزان از استان‌های مختلف کشور آیات ۲۶ تا ۳۷ سوره مبارکه «مریم»، حبیب صداقت از استان تهران آیات ۱۲۰ تا ۱۲۸ سوره مبارکه «نحل»، قاسم مقدمی از استان خوزستان آیات ۹ تا ۱۵ سوره مبارکه «اسراء» به همراه سوره مبارکه «عادیات» به قرائت پرداختند.

قرائتی به فاصله ۱۰ سال از هم! 

یکی از حاشیه‌های این دیدار تلاوت سیدطاها حسینی بود که بعد از ۱۰ سال دوباره به قرائت بخشی از آیات قرآن کریم در محضر رهبر انقلاب پرداخت که در این محفل معنوی فیلم قرائت او در سال ۱۳۹۲ در محفل انس با قرآن کریم پخش شد که در ادامه می‌آید:

 

تواشیحی که خاطره آن بعد از ۳۴ سال زنده شد

همچنین همراه با مدیحه‌سرایی گروه تواشیح و همخوانی «قدر»، فیلم اجرای گروه قدر در سال ۱۳۶۸، در محضر رهبر انقلاب پخش شد که در ادامه می‌بینید:

 

 

نظر یک استاد قاری مصری درباره رهبر انقلاب 

در محفل انس با قرآن کریم یاد و خاطره مرحوم استاد ابوالعینین شعیشع همراه با پخش کلیپی از او گرامی داشته شد. استاد شعیشع در بخشی از سخنانش خطاب به رهبر انقلاب گفته است: بهترین تقدیر و تشکر خودم را تقدیم می‌کنم به رهبر بزرگوار سیدعلی خامنه‌ای. این مرد که خدا او را برای نشر و ترویج اسلام و قرآن برگزید و او این امانت را ادا کرد و به انجام رساند و اسلام و قرآن را به بهترین وجه به پا داشت و از خدا می‌خواهم که به عمر ایشان بیفزاید و صحت و عافیت کامل به او عنایت فرماید تا حرکتی را که ایشان و امام خمینی (ره) آغاز کرده‌اند به اتمام برسانند.

 

پرچمی که از کربلا به حسینیه امام خمینی (ره) رسید

همچنین پرچم نصب شده در ماه‌های رجب و شعبان روی قبه اباعبدالله الحسین (ع) زینت‌بخش حسینیه امام خمینی(ره)  در این محفل قرآنی بود.

پایان پیام/