- ب ب +

«قصه‌های شیرین دلستان و گلستان» محمد حمزه‌زاده سوژه پویش کتابخوانی پویا شد

نوزدهمین پویش کتابخوانی پویا کار خود را آغاز کرد. این دوره که با همکاری مرکز رسانه‌ای شیرازه و انتشارات هزاربرگ فعالیت خود را شروع کرده است، به سراغ مجموعه «قصه‌های شیرین دلستان و گلستان»، اثری از محمد حمزه‌زاده رفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، نوزدهمین پویش کتابخوانی پویا کار خود را آغاز کرد. این دوره از پویش پویا که با همکاری مرکز رسانه‌ای شیرازه و انتشارات هزاربرگ فعالیت خود را شروع کرده است، این بار به سراغ مجموعه پنج جلدی «قصه‌های شیرین دلستان و گلستان»، اثری شیرین و نوجوانانه از محمد حمزه‌زاده رفته است.

مجموعه «قصه‌های شیرین دلستان و گلستان» نتیجه دغدغه نویسنده و سال‌ها تجربه نویسندگی است. با دیدن عنوان کتاب شاید گمان کنید این مجموعه مثل بسیاری مجموعه‌های دیگر بازنویسی حکایت‌های قدیمی برای نسل جدید است. گرچه ریشه همه این داستان‌ها به فرهنگ کهن ایران و اسلام باز می‌گردد؛ اما تمام داستان‌ها تازه و جدید هستند.

ماجراهای این پنج جلد در دو روستای دلستان و گلستان می‌گذرد. مردم دلستان به کار کوزه گری مشغول هستند. کوزه‌هایی که آوازه‌شان در همه جهان پیچیده و مردم گلستان هم توی کار دارو گیاهی هستند. زبان داستان‌ها ساده و متناسب کودکان پنجم و ششم دبستان است. نویسنده تلاش کرده محتوای داستان‌ها با الهام از افسانه‌های ایرانی و شرقی هستند. حالا این مجموعه در پنج جلد به قلم آقای محمد حمزه‌زاده با تصویرگری‌های چشم‌نواز حسن عامه‌کن منتشر شده و کودکان شما می‌توانند داستان‌های کوتاه و شیرین این دو سرزمین را بخوانند.

این مجموعه شامل آثار زیر است: خطری برای جمال؛ چوپان و پلیس؛ پناهگاه آهو؛ راز درخت شاه توت؛ دزدان گنج.

نوجوانان برای شرکت در مسابقه کتابخوانی «دلستان و گلستان» عدد ۵ را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۰۰۰ ارسال کنند یا به سراغ کتابفروشی‌های سراسر کشور بروند. این دوره از پویش همراه با ۲۰۰ میلیون ریال جوایز نقدی است.

پایان پیام/