- ب ب +

هیأتی‌ها به کمک سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان می‌روند

پس از حضور حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در سیستان و بلوچستان و اعلام فراخوان گروه‌های جهادی، شورای شبکه هم‌آهنگی هیأت و تشکل‌های دینی در یک جلسه فوق‌العاده تصیم گرفت تا هیأتی‌ها به کمک سیل‌زدگان این منطقه بروند.
از سازمان هیأت و تشکل‌های دینی، مناطق سیل زده جنوب استان سیستان و بلوچستان چند روزیست بخاطر باران درگیر سیل و آبگرفتگی، با مشکلات زیادی رو به رو شده است.
 
از بین رفتن راه دسترسی، آبگرفتگی منازل مردم، عدم امداد رسانی بموقع، کمبود آب آشامیدنی و غذا، از بین رفتن اراضی کشاورزی، سرمای هوا برخی از مشکلات پیش روی مردم است.
 
در پی حضور حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در منطقه و اعلام فراخوان گروه‌های جهادی و مردمی برای کمک‌رسانی به مردم، شورای شبکه هم‌آهنگی هیأت و تشکل‌های دینی عصر یکشنبه ۱۳ اسفند ماه تشکیل جلسه فوق‌العاده داد تا هیأتی‌ها به کمک سیل‌زدگان این منطقه بروند.
 
در این جلسه حجت‌الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی، علی‌اکبر مداحی مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام، محمدحسین طبرستانی رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی کشور، مرتضی طاهری رئیس هیأت مدیره خانه مداحان، حسین هوشیار رئیس مرکز ستایشگری سازمان هیأت و تشکل‌های دینی، نوشاد نوشادی رئیس شورای هیأت‌های مذهبی کشور، حمید بهرامی مدیرعامل بنیاد دعبل خزاعی و سیدحسن میرامین محمدی معاون رسانه و رویداد سازمان هیأت و تشکل‌های دینی حضور داشتند.
 
براساس تصمیم این شورا بنا شد پویشی برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی هیأت‌های مذهبی برای مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان با یک شماره حساب مشترک راه‌اندازی شود تا با جمع‌آوری این کمک‌ها به صورت متمرکز اقدام برای کمک‌رسانی آغاز شود.
 
همچنین مقرر شد در روزهای آتی جمعی از مداحان و چهره‌های شاخص عرصه هیأت با حضور در مناطق سیل‌زده از نزدیک بازدیدی داشته باشند و با گفت‌وگو با مردم این مناطق و همچنین مسئولان گزارشی از نیازمندی‌های مردم تهیه کنند.