۱ هجدهمین دوره آموزش مجازی زبان فارسی در ژاپن
از سوی رایزنی و نماینده بنیاد سعدی در ژاپن /هجدهمین دوره آموزش مجازی زبان فارسی در ژاپن آغاز شد.
۲ رونمایی از اسناد کمتر دیده شدۀ رهبر معظم انقلاب
بخشی از اسناد کمتردیده شدۀ رهبر معظم انقلاب، در نمایشگاه تاریخ محلی خراسان، در موزه کتاب و میراث مستند کتابخانه ملی در معرض نمایش عموم قرار گرفت.
۳ استکبارستیزی موضوع محوری بیانیه گام دوم انقلاب
محسن پاک آیین معاونت بین الملل موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب در یادداشتی نوشت: هجدهم دسامبر سال 2013؛ نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، پیشنهاد ایران مبنی بر نامگذاری این روز به عنوان «جهان علیه خشونت و افراطی گری» را با رأی قاطع نمایندگان کشورهای جهان و بدون مخالف تصویب کرد.
۴ اجرای بیانیه گام دوم انقلاب شرایط را عوض می کند
معاون دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب به خوبی تدوین و ترسیم شده است، گفت : مطالعه و به کارگیری این بیانیه شرایط کشور را عوض می کند.
۵ نظام حقوقی مانند یک مجموعۀ زنده است اما اصلاحیه های آن را به موجودی عجیب و غریب مبدل می کند
دکتر سید مرتضی نبوی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشبیه نظام قانون‌گذاری به یک موجود زنده افزود: نظام حقوقی ما به‌جای شفاف سازی قوانین، آن‌ها را دچار ابهام و اشکال می­کند و از سوی دیگر، منشأ فسادهایی است که در قوای قضاییه و مقننه رخ می­دهد و زمینه‌ساز بروز سوءاستفاده در بین وکلا و مراجعین می­شود. به‌عنوان نمونه ­ای می­ توان به شهرداری­ ها و تعدد قوانین این­ چنینی اشاره کرد.
۶ نشست‌ تخصصی مدیریت‌ دانش‌ در قرارگاه‌ جهادعلمی
نشست تخصصی «مدیریت دانش در قرارگاه جهاد علمی» ۲ مردادماه در موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی(حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای) برگزار خواهد شد.