- ب ب +

رئیس‌علی ملت ایران | نماهنگ

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت سالروز شهادت سردار شهید رئیس‌علی دلواری و روز مبارزه با استعمار انگلیس، نماهنگ «رئیس‌علی ملت ایران» را منتشر می‌کند.


بیانات رهبر انقلاب که در این فیلم مشاهده می‌کنید:

* نمایندگان بیگانه مال مردم را میخوردند و بر آنها حکمرانی میکردند و با ملّت ایران با تحقیر برخورد میکردند؛ در یک چنین شرایطی، در هر گوشه‌ای از این کشور، مردان شجاعی پیدا شدند که به حکم دین، جهاد را بر خودشان واجب دانستند و فکر نکردند که با غربت و دست خالی نمیشود کاری را انجام داد؛ مردان خدا این‌گونه‌اند. یکی از این افراد، همین رئیس‌علی شماست؛ که رئیس‌علی ملت ایران است.
بیانات در دیدار مردم بخش دلوار بوشهر  ۱۳۷۰/۱۰/۱۳

* نام سردار مؤمن و شجاعی مثل شهید «رئیس‌علی دلواری» از نامهایی است که همیشه دلهای مؤمن را که آشنایی به وضع او و مبارزات او داشته‌اند، در سراسر این کشور به خود جذب میکرده است. و خدا را شاکریم که بعد از پیروزی انقلاب، این نامی که سعی میشد پنهان بماند و این چهره ناشناخته بماند، بر سر زبانها افتاد؛ او را شناختند، شخصیّت او را ستودند، مظلومیّت و شهادت مظلومانه‌ی او را همه دانستند و فهمیدند. البتّه امروز با آن دوران خیلی فرق کرده است. آن روز عدّه‌ی معدودی همراه با یک جوان شجاع ناچار بودند در مقابل قدرت استعماری و استکباری انگلیس، مظلومانه مقاومت کنند؛ امّا امروز رئیس‌علی‌های دلواری کم نیستند، تنها هم نیستند. این جوانهای عزیز ما، این فداکاران ما، این بسیجیان عرصه‌ی نبرد نظامی و نبرد فرهنگی و نبرد سیاسی، امروز در سراسر کشور گسترده هستند؛ و بوشهر یقیناً یکی از این مراکزی است که چنین انسانهایی را میپرورد و رشد میدهد.
بیانات در دیدار مردم بوشهر در روز میلاد امام علی(ع)  ۱۳۸۹/۴/۵


ضمائم:
رئیس‌علی ملت ایران