- ب ب +

نوید صفری در آخرین پیاده‌روی اربعین چه گفت که سال بعد شهید شد+فیلم

شهید نوید صفری که در مجموع هشت بار به کربلا رفت، در سال ۱۳۹۵ جزو زائران پیاده‌روی اربعین بود، زائری که توانست برات شهادتش را از مولایش بگیرد و در اربعین حسینی سال بعد، در محضر شهدا باشد.
 

به نقل از خبرگزاری فارس،‌ مریم کشوری همسر شهید نوید صفری در آستانه اربعین حسینی با انتشار فیلمی از این شهید مدافع حرم در پیاده‌روی اربعین نوشت: چهره غم‌دار و حال منقلبش چنگ به دلم می‌زند، پشیمانی و حسرت در چهره‌اش موج می‌زند. کاش ما هم همین حال زیبا را تجربه کنیم.

او می‌افزاید: هر چه اینجا گفت، با بغض، حسرت و التماس قبول شد که سال بعد در همین روز اربعین، آقای دو عالم سیدالشهداﺀ (ع)، آن قدر زیبا مهر قبولی به نیت و کار و جهادش زد و در راه دفاع از حرم عقیله بنی هاشم زینب کبری (س) و حریم اسلام فدایی شد.

در ادامه فیلمی از آخرین پیاده‌روی اربعین شهید نوید صفری از شهدای مدافع حرم در سال ۱۳۹۵ را می‌بینید که سال بعد، درست در همان زمان در محضر سیدالشهدا (ع) بود:

 

 

درباره این شهید بیش‌تر بدانید

پاسدار شهید مدافع حرم «نوید صفری» سال ۱۳۶۵ در تهران متولد شد و در مردادماه سال ۱۳۹۶، در سومین مأموریت خود به سوریه رفت و در عملیات آزادسازی شهر بوکمال سوریه شرکت کرد. وی در ۱۸ آبان سال ۱۳۹۶ مصادف با اربعین حسینی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به آرزوی خود رسید.

پیکر این شهید والا مقام به دلیل آزاد نبودن منطقه ۲۰ روز بعد از شهادت، تفحص و شناسایی شد و پنجم آذرماه سال ۱۳۹۶ به ایران بازگشت و طبق وصیت شهید، ابتدا در حرم حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) طواف داده شد و سپس در بهشت زهرای تهران در جوار مزار شهید مدافع حرم «رسول خلیلی» که ارادت خاصی به این شهید داشت، به خاک سپرده شد.

پایان پیام/



ضمائم:
نوید صفری در آخرین پیاده‌روی اربعین چه گفت که سال بعد شهید شد