- ب ب +

بیانیه گام دوم انقلاب یک بیدارباش است/فسادها و تبعیض‌ها مردم را اذیت می‌کند

مسئول دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب دفتر مقام معطم رهبری گفت: بیانیه گام دوم یک بیدارباش نسبت به زمان حال است، انقلابی‌ها باید بیدار و در صحنه باشند
حجت‌الاسلام علی ذوعلم ظهر امروز در مراسم شروع به کار دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب در استان کرمان اظهار داشت: قیام کار همه انسان‌ها است و هر انسان آزادی‌خواه فطرت مداری اهل قیام، مبارزه و رصد پیرامون خود است و نسبت به پیرامون خود حساس بوده و عکس‌العمل نشان می‌دهد.

مسئول دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب دفتر مقام معطم رهبری در تشریح دیدگاه بیانیه گام دوم افزود: یکی اینکه شناسنامه است یعنی بیانیه گام دوم، شناسنامه انقلاب است اگر به ما بگویند انقلاب اسلامی چیست و برای ما تعریف کنید در این زمینه تحلیل‌های مختلفی چه در داخل و خارج کشور نوشته شده است.

ذوعلم با بیان اینکه در این زمینه کتاب ریشه‌های انقلاب نوشته شده است، گفت: اما این بیانیه می‌گوید انقلاب اسلامی چیست؟ آرمان‌هاش چیست؟ کارهایش چه بوده؟ نقطه آغازش چه بود، تکیه‌گاهش کجا بوده و این شناسنامه بسیار برای ما لازم است.

وی گفت: امروز اگر جبهه انقلاب اسلامی یک برداشت نسبتا واحد و یک فهم عمیق نسبت به انقلاب نداشته باشد، نه می‌تواند از انقلاب دفاع کند، نه می‌تواند استمرار انقلاب را دنبال کند و نه می‌تواند به کسانی که اعتراض و انتقاد، اشکال و فهم درست دارند، پاسخ بدهد.

ذوعلم با اشاره به تلاش‌هایی که می‌شود تا انقلاب را تضعیف و تحقیر کنند، گفت: بنده معاون سابق پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش یکی از وظایف خودم در این ۱۶ ماه در که اینجا کار می‌کردم این بود که کتاب‌های درسی را به یک معنا، ۲۰۳۰ زدایی کنیم.

مسئول دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب دفتر مقام معطم رهبری بیان کرد: بنده مسئول تغییر تصویر روی جلد کتاب سوم ریاضی بوده و هستم و از آن دفاع کارشناسی و علمی می‌کنم و در زمان وزیر قبلی این اصلاح انجام شده بود و امسال این اصلاح اجرا شده بود، به خاطر اینکه این تصویر محیط حیاط یک مدرسه مختلط را نشان می‌دهد که یک تعداد دختر و پسر روی حیاط مدرسه تمرین انجام می‌دهند.

ذوعلم با انتقاد از عذرخواهی بابت این کار بیان داشت: سازگاری تصاویر کتاب‌های درسی با هنجارهای اجتماعی بسیار اصل مهمی است، بله قبول دارم که می‌شود بهتر از این تصاویر جایگزین شود.

وی افزود: بحث نفودی که مقام‌معظم رهبری مطرح کردند که به شدت جریان دارد و تاریخ‌سازی و تحریف انقلاب اسلامی به شدت وجود دارد و بیانیه گام دوم تحریف‌زدایی کرده است.

مسئول دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب دفتر مقام معطم رهبری گفت: بیانیه گام دوم یک بیدارباش نسبت به زمان حال است، انقلابی‌ها باید بیدار و در صحنه باشند.

ذوعلم گفت: امروز دشمنان انقلاب اسلامی اذعان می‌کنند که نوع تدابیر و رهبری رهبر انقلاب در سه دهه اخیر درست ادامه دهنده راهی است که امام راحل انجام داده‌اند.

وی گفت: در اسلام ناب مردم صاحب حق و کشور هستند و مسئولین باید پاسخگوی مردم باشند اینکه به نمایندگان مجلس ماشین ۶۰۰ میلیونی داده شد واقعا چه کسی راضی هست و بعد باید کسی از آن دفاع کند، بله نمایندگان باید به مناطق صعب‌العبور بروند مگر مردم آن مناطق با ماشین شاسی‌بلند به منطقه خودشان می‌روند، نماینده‌ای که می‌خواهد ماهی یک بار به منطقه صعب‌العبور برود با همان وسایلی برود که مردم می‌روند.

مسئول دبیرخاته بیانیه گام دوم انقلاب دفتر مقام معطم رهبری گفت: همه اقشار از جمله روحانیت، اساتید دانشگاه، مدیران، تخبگان، روشنفکران، مطبوعات، رسانه ملی و ... نیاز به خودسازی دارند.

ذوعلم با تأکید بر اینکه در گام دوم باید خیلی از کارها را اصلاح کنیم، ادامه داد: جمله بسیار عمیقی که مقام معطم رهبری در مورد شهید سلیمانی فرمودند، این بود که ایشان جناحی نبود ولی انقلابی بود.

وی با بیان اینکه همین جناح‌بندی‌ها کشور ما را متوقف کردند، گفت: آنچه که امروز مردم را بیشتر از کمبودها اذیت می‌کند فسادها و تبعیض‌های موجود در کشور است.

مسئول دبیرخاته بیانیه گام دوم انقلاب دفتر مقام معطم رهبری افزود: بیانیه گام دوم انقلاب میثاق‌نامه بین انقلابیون، ایرانیان و مسلمانان است و گام اول انقلاب محصول خودسازی یک چند ده ساله بسیار عمیق و جامع در انقلاب بود.

ذوعلم بیان کرد: کارگروه‌ها و اندیشکده‌هایی در جهان هم‌اکنون در زمینه گام دوم انقلاب کار می‌کنند اما یک سکوت مرگ‌بار در قشری از روشنفکرنماهای ما، روحانی‌نماها، اصحاب قلم و تریبون در زمینه بیانیه گام دوم شکل گرفته است.